♥ Dag 3 – Mina föräldrar.

Alla har vi en mamma och pappa (biologiskt menar jag), vare sig vi vill eller inte. När man var liten önskade man ju ofta att man kunde välja sina päron, men ju äldre man blev ju mer insåg man att man var fast med dom man fått vid födslen.

Min har oftast varit ganska schyssta, men så klart har man som alla andra tonåringar haft sina utbrott på dom.
Min far växte upp ute i fina Sperlingsholm och tyckte att fotboll var det roligaste som fanns som yngre. Han blev sedemera fastighetsskötare, något som vi haft otrolig nytta av då han lagat, fixat och hjälpt till med alla möjliga saker.
Han var även den som fick äran att övningsköra med mig, vilket han fixade med bravur, eftersom han inte stressar upp sig i onödan. De flesta som någon gång ringt hem till oss, tycker om hans sätt att svara i telefon, vilket kan vara lustigt att diskutera! Han är även en hejjare på att baka bullar!! (WOHO!!!!)

Min mor, är som nästan alla andra flickors, den som jag kan berätta nästan allt för och som ger mig goda råd. Kanske för att hon brås på sin egen drivkraftiga mamma! Hon är uppvuxen ute i skogarna innanför de småländska gränserna, med sina tre bröder och föräldrar. Hon fick flytta hit till stan som 16åring för att plugga på Sannarpsgymnasiet.
Då fann hon min fader, så dom har varit tillsammans sedan sina gymnasieår faktiskt. Dock aldrig något giftemål! Hon har en förmåga att förälska sig i alla våra djur, och speciellt Zamir och Bamse... Dessa mörka, stora män. Som tur är, så kommer hon och min mörka man Johan, mycket bra överrens, och det är ju för jävla skönt rent ut sagt.

♥M


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0