♥ Dag 2 – Min första kärlek.

Kärlek, vad är det? En evigt omtvistad fråga, som aldrig får något svar egentligen.
Googlar man kärlek får man fram följande:
Det finns många olika slags kärlek. Föremålet för ens kärlek behöver inte vara en annan person, du kan älska en hund eller katt precis lika mycket som en människa.

Så ja, jag ska berätta om min första kärlek.
Han blev nämnd igår också, nämligen den mörkbruna lilla pälsbollen Stix.
Hur jag kunde fatta tycke för honom är otroligt, han var skitful som 3åring, slogs alltid med dom andra ponnysarna och var elak.
Jag skrev hans namn överallt, i olika stilar och storlekar, så att alla skulle förstå att han var min.
Han gjorde mycket hyss, det måste jag säga och jag grät ofta för att min lilla ponny var dum. Men han var helt underbar också och jag var övertygad om att han förstod vad jag menade ofta!

Jag svor i flera år på att aldrig sälja honom, vi hade varit med om så mycket tillsammans. Men den dagen kom, och nu bor han hos en toppenfamilj i Drammen, Norge. Dagen han skulle säljas så var han med uppe på Åby för att jag skulle visa honom för sulky. Han bara flöt fram, han sprang strax över sitt rekord, och jag bara åkte. Det måste varit det finaste avslut jag kunde få.

Jag hoppas han kände igen mig när jag åkte upp till familjen året efter för att hälsa på.
Det verkade så iallafall.

Min första kärlek var en häst, så kan det gå ibland!


("Stig" och syrran på Mini Åbergs 04)



♥M

Kommentarer
Postat av: linn

Åh vilka tider!! <3

2010-11-24 @ 17:26:32
URL: http://liiiiiinn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0